Mediul de lucru și productivitatea

3 strategii demonstrate pentru organizarea postului de lucru și creșterea productivității

2021/08/26

Munca neproductivă are mai multe fețe: echipa este demotivată în ședințe, unii angajați sunt absenți în mod vizibil sau calitatea muncii lasă, în general, mult de dorit. Această listă ar putea continua la nesfârșit și mai mult ca sigur vă puteți gândi la unul sau două exemple din producția dumneavoastră.


Prea des, ca o contramăsură, sunt oferite abordări generalizate, cum ar fi „Concentrați-vă pe participare!” sau „Îmbunătățiți comunicarea!”. Dar cum pot fi derivate din acestea strategii concrete și practicabile pentru creșterea productivității?


Pentru a răspunde la această întrebare, este necesar să analizăm mai atent factorii care influențează semnificativ productivitatea angajaților dumneavoastră din producție:

3 strategii demonstrate pentru organizarea postului de lucru și creșterea productivității 081

Postul de lucru

Designul și calitatea mediului fizic de lucru pot reduce sau crește productivitatea echipei dumneavoastră.

3 strategii demonstrate pentru organizarea postului de lucru și creșterea productivității 396

Fluxurile de lucru

Fluxurile de lucru optimizate în cadrul companiei dumneavoastră cresc eficiența, asigură o mai mare transparență și facilitează colaborarea în cadrul echipei – pe scurt, productivitatea este stimulată.

3 strategii demonstrate pentru organizarea postului de lucru și creșterea productivității 716

Atmosfera de lucru

O bună cultură corporativă are un impact asupra mentalității angajaților și a modului în care aceștia interacționează unii cu alții și se reflectă în calitatea și productivitatea muncii în producția dumneavoastră.

Schimbările pozitive în aceste domenii vă vor ajuta să îmbunătățiți implicarea angajaților, să sporiți eficiența echipei și, în cele din urmă, să reduceți absenteismul. În acest articol, veți găsi câte o strategie pentru fiecare domeniu, cu sugestii concrete de îmbunătățire, care vă vor ajuta să implementați noi măsuri de creștere a productivității sau să extindeți abordările existente în producția dumneavoastră.

1. Un mediu de lucru orientat spre productivitate și plăcut

Să începem cu elementele de bază: natura mediului spațial apropiat al angajaților dumneavoastră. Ce impact au factori precum zgomotul, lumina sau calitatea aerului asupra productivității echipei dumneavoastră? Amenajarea spațiilor încurajează creativitatea și productivitatea?

  • Condițiile de iluminat foarte întunecate, calitatea slabă a aerului și temperaturile ridicate din zona de lucru sau poluarea fonică din spațiile de producție sau de depozitare pot fi nu numai enervante, ci, în unele cazuri, chiar dăunătoare pentru sănătate.
    Cel mai bine este să vă întrebați direct angajații ce condiții li se par stresante. Chiar și zgomotele aparent imperceptibile, cum ar fi soneria frecventă a telefoanelor sau a telefoanelor mobile, pot fi foarte deranjante pe termen lung și pot avea un impact negativ asupra productivității.
  • O structură a spațiului de lucru în plan deschis, cu birouri pentru lucrul în comun, promovează creativitatea și productivitatea. Nu puteți sau nu doriți să vă remodelați complet biroul?
    De exemplu, gândiți-vă să echipați special o sală pentru metodele interactive de luare a deciziilor sau de dezvoltare a ideilor, cu instrumente de prezentare analogice și scaune confortabile.
  • Aruncați o privire asupra curățeniei și a ordinii spațiilor: un post de lucru clar structurat și ordonat, fără dosare împrăștiate, cutii stivuite sau firimituri pe tastatură, îi ajută pe angajați să se concentreze mai bine

2. Procese de lucru eficiente și relaxate

Procesele organizaționale din producție influențează, de asemenea, performanța angajaților dumneavoastră: cu cât procesele de lucru sunt mai clare și mai structurate, cu atât echipa dumneavoastră poate lucra mai eficient și mai productiv.

  • Îmbunătățiți fluxurile de lucru din compania dumneavoastră: structurile standardizate ale dosarelor facilitează căutarea documentelor în toate departamentele, în timp ce formularele și procesele de aprobare standardizate asigură un flux de lucru zilnic rapid și fără probleme.
  • Multe sarcini de gestionare a achizițiilor sau de contabilitate pot fi simplificate prin utilizarea instrumentelor online și a soluțiilor automatizate, cum ar fi achizițiile electronice. Astfel, economisiți timp și resurse și eliminați presiunea asupra angajaților dumneavoastră.
  • Simplificați instrucțiunile care sunt repetitive și care necesită mult timp de fiecare dată: ghidurile sau programele de instruire standardizate sunt ideale pentru inițierea noilor angajați sau pentru instructajele de securitate.

3. O cultură corporativă pozitivă și deschisă

Productivitatea, implicarea și motivația sunt subiecte care sunt strâns legate și interdependente. Ultimul nostru domeniu, „Atmosfera de lucru”, este, prin urmare, probabil cel mai complex subiect și, în același timp, unul dintre cele mai importante pentru a obține o creștere a productivității.

  • Un bun echilibru între viața profesională și cea privată și dreptul la opinie în stabilirea programului de lucru sporesc motivația și, prin urmare, productivitatea. Oferiți-le angajaților dumneavoastră posibilitatea de a-și organiza programul de lucru în mod flexibil.
    Oferiți posibilitatea lucrului de acasă pentru unele zile sau oferiți echipei mai multă libertate în ceea ce privește pauzele de masă: de exemplu, dacă le convine mai mult să își prelungească puțin pauza într-o zi a săptămânii, pot veni mai devreme a doua zi.
  • Buna comunicare este un subiect foarte amplu. Dorim să vă oferim următoarele sfaturi de bază: creați în mod regulat timp și spațiu pentru a vorbi despre subiecte aparent „neimportante” în viața de zi cu zi de la birou pentru a încuraja dialogul.
    Acordați atenție comunicării pozitive în cadrul ședințelor: evitați să dați vina pe cineva și să reamintiți probleme vechi din trecut, pentru a face sugestii constructive de îmbunătățire, cu gândul la viitor.
  • Sănătatea angajaților dumneavoastră nu se limitează doar la factorii fizici menționați mai sus, ci se referă și la aspectele mentale, cum ar fi nivelul de stres. Partea complicată: atât prea mult, cât și prea puțin stres pot reduce productivitatea unei persoane. Așadar, pentru această parte, trebuie să vă cunoașteți foarte bine echipa: cine face aceleași sarcini de mult timp și ar avea nevoie de un mic impuls motivațional printr-un termen limită mai strâns? Cine este încă relativ nou în domeniu, mai are multe de învățat și are nevoie de puțină relaxare?

Rămâneți pe fază: creșterea productivității este un proces continuu

O bună implicare a angajaților, o organizare eficientă a postului de lucru și creșterea productivității sunt subiecte care sunt adesea greu de implementat. Nu vă lăsați descurajați de abundența de măsuri posibile (și adesea necesare).

Cel mai bine este să selectați mai întâi obiectivele care sunt cel mai ușor de realizat. Apoi, stabiliți termene limită pentru domeniile mai dificile și luați în considerare ce măsuri pe termen scurt doriți să implementați pas cu pas pentru a realiza obiective mai complexe pe termen lung.

3 strategii demonstrate pentru organizarea postului de lucru și creșterea productivității mg$

Contactați-ne!

Pentru întrebări vă stăm la dispoziție, gratuit.