Amenajare eficientă

4 pași pentru designul potrivit al biroului

2021/08/16

Doriți să conferiți un nou aspect spațiilor dumneavoastră de birouri? Mobilierul din anumite încăperi pare amestecat și lipsește un concept eficient al spațiului? Sau sunteți în proces de reamenajare a întregului birou?

Atunci, acesta este momentul perfect pentru a vă gândi la mobilierul de birou potrivit. Un birou bine amenajat este cu siguranță profitabil pentru compania dumneavoastră

Pentru a beneficia de aceste avantaje este necesar să investiți ceva timp în planificarea amenajării biroului dumneavoastră. Acest articol vine în sprijinul dumneavoastră cu sfaturi valoroase despre reglementările legale în ceea ce privește amenajarea biroului și recomandări practice pentru mobilierul de bază, alegerea culorilor și decorarea companiei dumneavoastră.

1. Pregătire: bazele amenajării biroului

Amenajare eficientă: pentru a vă echipa biroul în mod optim, cel mai bine este să începeți cu infrastructura generală, iar ulterior să vă dedicați activităților detaliate, precum mobilierului și decorațiunilor. Următoarele sfaturi vin în sprijinul dumneavoastră pentru o planificare orientată spre obiective a amenajării biroului:

Planul de alocare a spațiului

În prima etapă ar trebui să vă faceți o imagine de ansamblu asupra condițiilor de spațiu. În planul de alocare a spațiului stabiliți ce zone funcționale (de exemplu, recepție, bucătărie sau sală de ședințe) sunt necesare în compania dumneavoastră și unde urmează să fie amplasate acestea. În cadrul proiectării, luați în considerare numărul planificat de posturi de lucru și reglementările legale.

Conceptul spațiului

Acum, stabiliți structura respectivă pentru fiecare încăpere. Ar trebui ca zona de lucru să fie amenajată în plan deschis sau urmează ca spațiile individuale să fie despărțite prin separatoare de încăperi? Ar trebui ca bucătăria de birou să fie împărțită în zonă de luat masa și zona de pregătire a mâncării? În ce locuri trebuie lăsat spațiu pentru căile de salvare?

Infrastructura tehnică

Tot mai multe procese de lucru se desfășoară în mod digital – această evoluție se va intensifica pe viitor. Infrastructura informatică a companiei dumneavoastră este așadar foarte importantă și ar trebui planificată încă de la început. Pe unde trebuie să fie trase cablurile? În ce locuri ar trebui montate routere sau repetoare WLAN?

2. Echipare de bază: amenajarea optimă pentru orice încăpere

Amenajarea ar trebui să reflecte funcția spațiului în cauză și să stimuleze scopul prevăzut. În continuare urmează o prezentare generală în vederea utilizării în mod ideal a diferitelor spații de birouri și câteva propuneri pentru piese de mobilier potrivite.

Zona de recepție

Zona de intrare este încăperea în care pătrund prima oară clienții și partenerii dumneavoastră de afaceri. Prin urmare, aici trebuie să puneți un accent deosebit pe un ambient primitor. Plantele fac ca spațiul să pară mai plin de viață, iar mobilierul comod, destinat șederii, pentru zona de așteptare, creează o atmosferă plăcută.

Bucătăria de birou

Mobila din bucătăria dumneavoastră ar trebui să poată fi curățată cu ușurință. Amenajați-vă bucătăria de birou cu aparatele electronice necesare pentru pregătirea cafelei, precum și pentru răcirea și încălzirea preparatelor. În cazul în care bucătăria și sala de recreere sunt combinate, mesele și scaunele adecvate nu trebuie să lipsească.

Sălile de ședințe

În sala de ședință, accentul se pune pe comunicare și productivitate. Dotați-vă sălile de ședințe cu mese de consiliu, suficiente scaune și echipamente de prezentare.

Spațiile de birouri

În această zonă de lucru primează munca eficientă și starea de bine a angajaților dumneavoastră. Printre piesele de mobilier de bază din aceste spațiile se numără birourile, scaunele ergonomice, sistemele de organizare și dulapurile pentru documentele de lucru, precum și echipamentele suplimentare pentru munca ergonomică la calculator, cum ar fi lămpile sau suporturile pentru laptopuri.

Sala de recreere

Acest loc este menit să le ofere angajaților posibilitatea de a se retrage și a se relaxa. Creați o atmosferă calmă cu ajutorul pieselor confortabile de mobilier pentru stat jos, al unei palete potrivite de culori și al decorațiunilor.

3. Paleta de culori: o alegere înțeleaptă

Culorile ne influențează psihicul în diferite moduri: ele pot stimula, calma și pot favoriza concentrarea. Din acest motiv, nici paleta de culori din birou nu trebuie subestimată.

Dimensiunea încăperii

Culorile verde, mentă, turcoaz, albastru, galben, crem aplicate pe pereți au un efect de mărire a încăperii, în timp ce negrul, tonurile de gri, grej și nuanțele închise, în general, fac ca o încăpere să pară mai mică.

Starea de spirit

Culorile calde, precum galben, crem, ocru, portocaliu, piersică sau maro au un efect stimulant, în timp ce culorile reci, cum ar fi verde, mentă, jad, turcoaz, albastru, bleu, albastru regal sau alb au un efect calmant și pot favoriza concentrarea.

Culorile puternice

Culorile foarte dominante, precum roșu sau verde aprins sunt mai degrabă adecvate pentru a pune accente, decât pentru a vopsi suprafețe întregi cu ele. Cu cât mai puternică este culoarea, cu atât mai mică ar trebui să fie suprafața pe care este folosită.

Pereții albi

În calitate de culoare dominantă, albul face ca încăperile să pară sterile. Combinați albul cu alte culori pentru un efect plin de viață.

4. Decorațiunile: detalii finale în doze corecte

Pentru decorațiunile din biroul dumneavoastră se aplică următorul principiu: mai puțin înseamnă mai mult. Prea multe decorațiuni pot crea o impresie haotică și pot afecta concentrarea. Alegeți cu grijă decorațiunile pentru biroul dumneavoastră și asigurați-vă că mențineți un stil coerent, care să fie în armonie cu restul amenajării. Decorațiunile nu ar trebui să distragă atenția, în special în încăperile în care munca productivă are prioritate (săli de ședințe sau spații de birouri). 

Plantele reprezintă un accesoriu ales în mod frecvent, care animă încăperea într-un mod discret. Atenție, însă, la umiditatea ridicată a aerului din birou: prea multe plante cresc umiditatea ambientală.

Pe propriile birouri, angajații își pot amplasa cu încredere mici rame foto și articole personale – acest lucru conferă mai multă viață spațiului, iar angajații dumneavoastră se simt mai bine la postul de lucru.

Amenajarea postului de lucru 548
Amenajarea postului de lucru mg$

Contactați-ne!

Dacă aveți întrebări, vă stăm gratuit la dispoziție.