Cele mai bune sfaturi utile pentru ordinea și curățenia la postul de lucru.

2020/11/09

Organizarea și ordinea reprezintă subiecte zilnice de discuții, în multe gospodării. Însă, nu doar părinții stresați se gândesc la această temă – Goethe scrisese deja aceste rânduri, despre păstrarea ordinii: „ folosește timpul, trece atât de repede, însă ordinea te învață să câștigi timp.” Iar referitor la expresia cunoscută, conform căreia ordinea este jumătate din viață, Heinrich Böll s-a întrebat, în mod justificat: „În ce constă cealaltă jumătate?”.

După părerea noastră, răspunsul la această întrebare ar trebui să fie „curățenie”. Fiindcă, fără curățenie, nici chiar o încăpere foarte ordonată nu face o impresie bună. Și unde ar putea fi ordinea și curățenia mai importante, decât acolo unde vrem să fim productivi și să lucrăm în mod eficient?

În acest articol aflați de ce sunt atât de importante ordinea și curățenia la postul de lucru și descoperiți cele mai bune recomandări și sfaturi utile de ordine și curățenie pentru locul dumneavoastră de muncă.

4 avantaje ale unui post de lucru curat și ordonat.

Ordinea, sortarea și curățenia nu reprezintă o activitate justificată doar pentru fanaticii ordinii. La postul de lucru, curățenia și organizarea, ar trebui să beneficieze de prioritate maximă, din mai multe motive:

  • Impresia clientului
    Un post de lucru îngrijit nu este important doar pentru angajații dumneavoastră. În urma unui birou haotic și neigienic, clientul trage concluziile cu privire la modul de lucru al partenerului său de afaceri.
  • Economie de timp
    Atunci când fiecare obiect are locul său, nu mai trebuie să pierdeți timpul cu căutarea lor. Mai multă structură la postul de lucru și fluxuri de lucru optimizate duc la creșterea productivității.
  • Aspect legat de sănătate
    Dezinfectarea regulată a echipamentelor de lucru, precum receptoarele telefonice, limitează agenții patogeni. Particulele de praf sunt reduse, iar problemele de sănătate pentru persoanele alergice sau astmatice sunt atenuate.
  • Cheltuieli
    Prin curățarea și întreținerea echipamentelor și instrumentelor de lucru din birou, acestea se păstrează într-o stare bună timp îndelungat, ceea ce, în schimb, are efecte pozitive asupra costurilor lor.
Ordine și curățenie la postul de lucru wt$

Sfaturi înțelepte pentru un birou ordonat.

1. Reduceți risipa de hârtie

Fișele pentru următoarea prezentare sunt pregătite în dreapta dumneavoastră, notițele de la ultima întâlnire se află în stânga, pe monitor sunt lipite nenumărate bilețele adezive cu lucruri de făcut și memento-uri: biroul dumneavoastră are o problemă legată de hârtie? Cu ajutorul următoarelor trei soluții, mențineți avalanșa de bilețele sub control:

Ordine și curățenie la postul de lucru wt$

2. Folosiți sisteme de ordonare

Cu ajutorul etapelor de mai sus, reduceți haosul cotidian, creat de foile care se află peste tot. Asigurați-vă că raftul de sortare nu devine un „mâncăcios nesătul”. Cel mai bine este să îndosariați în bibliorafturi documentele pe care doriți să le păstrați pentru o perioadă îndelungată.

Ar trebui să sortați în bibliorafturi separate documentele care conțin mai multe pagini, contractele sau facturile, care pot fi atribuite unui proiect anume, unui an sau unui client. În funcție de numărul de bibliorafturi de care aveți nevoie, le puteți depozita într-o coloană rotativă, un cărucior pentru bibliorafturi sau un raft pentru bibliorafturi.

Menținerea ordinii este simplă! Găsiți soluția ideală pentru postul dumneavoastră de lucru: sisteme de depozitare, stații de sortare, panouri de planificare și dulapuri de birou. Găsiți aici toate ideile pentru sisteme de organizare.

3. Faceți ordine pe birou și în sertare

Ce obiecte sau documente ar trebui să se afle totuși pe birou? Toate materialele de lucru, de care aveți nevoie zilnic, pot avea un loc fix pe biroul dumneavoastră. Printre acestea se numără, de exemplu, planificatoarele săptămânale, pixurile și alte instrumente de scris, portofoliul pentru ziua curentă sau stick-ul USB. 

Toate celelalte materiale ar trebui sortate și apoi, fie eliminate sau depozitate în sertare. Și aici, regula este: organizați-vă în mod sistematic! Cel mai bine este să vă depozitați materialele, de care aveți nevoie mai des, astfel încât să fie ușor accesibile. Instrumentele folosite rar, de exemplu rezervele de capse, pot ocupa în continuare spațiu în partea din spate a sertarului.

La finalul zilei dumneavoastră de lucru, programați cinci minute, pentru a face ordine pe birou, pentru a sorta lucrurile vechi și a organiza pe cele importante. Mai mult decât atât, stabiliți o „Clearing Day” periodică, în care, de exemplu în fiecare ultimă zi de vineri a lunii, realizați o acțiune de ordine și curățenie temeinică a postului dumneavoastră de lucru.

Sfaturi practice de curățenie pentru postul dumneavoastră de lucru.

Biroul dumneavoastră este ordonat exemplar, dar încă se pot observa pete de cafea pe masă și firimituri în tastatură? Curățenia este importantă pentru ca ordinea să își îndeplinească scopul. Cu ajutorul următoarelor sfaturi, asigurați o curățare corectă și temeinică a instrumentelor de lucru și a încăperilor din birou:

1. Folosiți produse de curățenie potrivite

Blatul mesei, panoul whiteboard, monitorul calculatorului: fiecare dintre aceste suprafețe trebuie curățată în mod diferite, pentru ca materialul să nu se deterioreze.

Ordine și curățenie la postul de lucru wt$

2. Curățați corect, în funcție de spațiu

În funcție de utilizarea diferitelor încăperi, acestea trebuie curățate la intervale diferite de timp și la niveluri de minuțiozitate diferite.

De aceea, cel mai bine ar fi nu doar să aspirați mochetele, ci să le și curățați regulat, în profunzime. Pentru suprafețele pavate este adecvat un cărucior de curățenie.

Grupurile sanitare trebuie șterse umed temeinic și dezinfectate o dată până la de două ori pe zi, în funcție de numărul de utilizatori. O curățare temeinică presupune, de asemenea, reaprovizionarea cu produse sanitare, precum loțiune pentru spălarea mâinilor și șervețele de hârtie. De aceea, asigurați-vă că aveți întotdeauna suficiente rezerve pentru cele mai importante produse de igienă.

Cantina sau bucătăria trebuie curățate o dată până la de două ori pe zi, în funcție de intensitatea de utilizare. Nu uitați de echipamentele de bucătărie, precum aparatele de cafea și dozatoarele de apă.

Spațiile speciale, precum ateliere, zonele de producție, depozitele, necesită adesea o curățare pe suprafețe mari, cu aparate de curățare cu presiune sau aspiratoare cu aspirare umedă.

3. Eliminați deșeurile în mod corect

Eliminarea corectă a deșeurilor face parte, de asemenea, din curățenia generală a biroului. În cele ce urmează, am pregătit pentru dumneavoastră câteva sfaturi privind eliminarea:

  • În cazul ideal, reduceți cantitatea de deșeuri din biroul dumneavoastră, evitând produsele în ambalaje de plastic și consumul de hârtie, de exemplu folosind instrumente digitale.
  • Ar trebui să goliți zilnic coșurile de gunoi din grupurile sanitare și din cantină, în timp ce deșeurile din hârtie, de exemplu de la birouri, pot fi aruncate în funcție de cantitatea de hârtie.
  • Cel mai bine este să amplasați sisteme mai mari de deșeuri în cantină sau în spațiile comune, în timp ce pentru birouri individuale sau mese de scris sunt suficiente coșuri de gunoi mai mici.
  • Deșeurile periculoase, precum baterii, uleiuri sau substanțe periculoase din zonele de producție, din depozite și ateliere trebuie eliminate în conformitate cu reglementări speciale.

Sperăm că sfaturile din acest articol vă sunt de ajutor pentru un post de lucru plăcut și curat. Vă oferim cu plăcere consultanță cu privire la echipamente pentru birou, articole de curățenie și produse sanitare.

Ordine și curățenie la postul de lucru mg$

Contactați-ne

Dacă aveți întrebări, vă stăm gratuit la dispoziție.