Tendințe în domeniul ambalajelor

La ce trebuie să fiți atenți atunci când vă ambalați produsele

2021/08/31

Puneți-vă în situația în care ați despachetat ultima dată un pachet. Fie că este vorba despre noul smartphone în prima zi de muncă sau de noua imprimantă de la birou. Care este primul lucru pe care îl vedeți când despachetați? Așa este - ambalajul.

Primul punct de contact al clientului cu un produs este ambalajul. Atunci când acesta este conceput în mod profesionist, consumatorul asociază calitatea ridicată cu produsul. Funcția centrală este protecția în timpul transportului, dar, în același timp, are și un caracter reprezentativ, unde prima impresie este decisivă.

Următoarea postare de pe blog se referă la tendințele din domeniul ambalajelor primare și secundare, care sunt ilustrate cu exemple practice. În acest fel, subliniem la ce ar trebui să fiți atenți pentru a acționa cu succes în viitor. Ulterior, oferim o perspectivă asupra direcției în care se îndreaptă industria ambalajelor.

Industria ambalajelor dintr-o privire

Globalizarea, tehnologiile inovatoare și exigențele tot mai ridicate ale consumatorilor exercită o influență semnificativă asupra industriei ambalajelor, aflată în continuă creștere. Volumul total al pieței globale de ambalaje este estimat la puțin sub 900 de miliarde de euro (situația în 2019). Numai în Germania, producția totală a industriei ambalajelor depășește 50 de miliarde de euro. Aceasta corespunde unei cote de aproximativ 2 % din produsul intern brut. Prima poziție la nivel global este ocupată de sectorul de inginerie mecanică din regiunea DACH (Germania, Austria și Elveția). Peste 5.000 de companii din Germania, Austria și Elveția activează în industria ambalajelor.

Noile tehnologii și utilizarea de materiale diferite permit comercianților cu amănuntul să reacționeze rapid la tendințe și să se adapteze la dorințele clienților. Cele cinci tendințe cheie din industria ambalajelor pot fi rezumate în următoarele categorii:

Tendințe în ambalare wt$

Ce aduce viitorul?

În anii următori, ambalajele vor fi produse din ce în ce mai mult din materiale biologice care sunt 100% degradabile. Exemplele următoare oferă o perspectivă asupra evoluțiilor actuale.

Ambalaje inteligente

Tendințe în ambalare wt$

Pentru a combate risipa de alimente, se promovează dezvoltarea „ambalajelor active”. Ambalaje pentru alimente care pot prelungi data limită de consum și, astfel, pot reduce risipa de alimente și contribuie la creșterea cererii.

Pe ambalaj sunt aplicați indicatori inteligenți care indică, de exemplu, prospețimea, temperatura și momentul desigilării produsului. Acestea sunt menite să ajute consumatorii să ia decizii conștiente cu privire la consumul de bunuri.

Ciuperci în locul polistirenului

Tendințe în ambalare wt$

Deoarece polistirenul este dificil de reciclat și este utilizat în special pentru produse tehnice, cercetătorii au dezvoltat o alternativă pe bază de ciuperci: Materialul de ambalare este biologic și nu conține deloc substanțe chimice. Giganții din domeniul software, cum ar fi Dell Computers, folosesc deja noua tehnologie pentru a-și consolida imaginea și pentru a proteja mediul înconjurător.

Recipiente pentru băuturi, fabricate din alge

Tendințe în ambalare wt$

Inovația în materie de ambalaje realizate din alge revoluționează piața băuturilor. Cu această nouă tehnologie, băuturile răcoritoare, de exemplu, pot fi îmbuteliate în prezent într-o membrană de alge în locul sticlelor de plastic. Marele avantaj: producția este extrem de ieftină, iar varianta pe bază de alge este degradabilă în proporție de 100 % și, de asemenea, comestibilă.

Este momentul să încheiem!

Urmăriți evoluția pieței împreună cu noi

Este important să observați și să analizați schimbările rapide de pe piață sub semnul globalizării, astfel încât să puteți reacționa rapid la noile tendințe. Pe lângă compatibilitatea cu mediul, o structură logistică transparentă va fi esențială în viitor. Clienții dumneavoastră doresc să știe de unde provin bunurile și cum au fost transportate. Consumatorii adoptă din ce în ce mai multe decizii de cumpărare pe baza unei abordări orientate spre valoare. Companiile care nu includ sustenabilitatea în strategia lor corporativă trebuie să se aștepte la pierderi.

Tendințe în ambalare mg$

Contactați-ne!

Dacă aveți întrebări, vă stăm gratuit la dispoziție