Achiziții

Mai multă moralitate în coșul de cumpărături

Responsabilitate în achiziții și de-a lungul întregului lanț de aprovizionare.

„Trebuie să învățăm să consumăm diferit. Nu mai pasiv, ci știind că astăzi exercităm mai multă putere cu cardurile noastre de credit decât cu buletinul nostru de vot.” Acestea sunt cuvintele autorului francez de bestselleruri, Frédéric Beigbeder.

Pentru noi, cardul de credit la care se referă acesta este coșul nostru de cumpărături: ca și companie, acordăm foarte multă atenție ce produse cumpărăm și cu cine le livrăm. Nu numai pentru că tot mai mulți dintre clienții noștri doresc să își desfășoare propriile activități de afaceri cu conștiința curată, ci și pentru că avantajele afacerilor corecte și ale cumpărăturilor sunt evidente: produsele cu garanții lungi pe durata de viață aduc beneficii consumatorului, reduc deșeurile și reprezintă o marcă a calității pentru producător.

Cu EUROKRAFT activeGREEN, de exemplu, stabilim noi standarde în ceea ce privește emisiile: toate produsele care poartă marca noastră de înaltă performanță sunt fabricate într-o manieră ecologică datorită proceselor deosebit de eficiente din punct de vedere energetic. Pentru fiecare articol, întocmim o evaluare a ciclului de viață care este confirmată anual de TÜV Rheinland. Cu ajutorul unor astfel de fapte făcute vizibile, ne asigurăm în mod constant că poluarea mediului, precum și consumul de energie și materii prime în ciclul de viață al produsului sunt reduse la minimum. În plus, ne compensăm emisiile de CO2 prin sprijinirea parcului eolian Yuntdag din vestul Turciei. Încă un pas către mai multă moralitate în coșul de cumpărături: kaiserkraft și-a propus să crească în mod constant numărul de produse ecologice din întregul sortiment.

Dar pentru a ancora sustenabilitatea în mod strategic în achiziții, este necesar, în opinia noastră, să creștem și conștientizarea așteptărilor și standardelor noastre în rândul furnizorilor noștri – în ceea ce privește sustenabilitatea în domeniile mediului, condițiilor de muncă, practicii de afaceri și lanțului de aprovizionare. Programul de sustenabilitate a furnizorilor introdus în 2013 prin intermediul platformei lider de piață EcoVadis servește tocmai acestui scop: furnizorii sunt clasificați în mod regulat în funcție de aspectele relevante ale comportamentului responsabil, iar potențialul de îmbunătățire poate fi identificat mai bine și mai rapid. Construim pe o cooperare plină de încredere și transparentă, în care calitatea înaltă, fiabilitatea și economia sunt accentul. Este preocuparea noastră să extindem în continuare proporția de furnizori eficienți pe baza codului de conduită obligatoriu și să selectăm cei mai buni furnizori pentru noi. În acest fel ne putem asigura că aspectele ecologice, sociale și economice sunt armonizate. Decizia în favoarea modelului EcoVadis arată determinarea și dorința noastră de a lua această problemă în serios și de a fi un model de urmat – prin cuvinte clare și acțiuni comensurabile.

Pe scurt, se poate spune că afacerile și moralitatea sunt noul cuplu de vis de astăzi.