Fluxul mărfurilor explicat în mod simplu

2020/07/14

Fluxul materialelor – vii într-o călătorie a produselor?

Pe urma setului pentru compartimentarea sertarelor EUROKRAFTpro.

Ce înțelegeți prin flux de materiale? Dacă sunteți familiarizați cu economia mărfurilor, știți că se referă la ceva în legătură cu „planificare spațială și administrarea mișcărilor de materiale în cadrul unei companii, precum și între companie și mediul ei”. Apropo, această formulare provine de pe Wikipedia și sună foarte abstract pentru majoritatea oamenilor. Chiar este, fiindcă administrarea fluxului de materiale în compania dumneavoastră este extrem de complexă și extinsă.

Ca să înțelegeți mai bine procesele simple din spate, vă luăm cu noi într-o călătorie a setului nostru pentru compartimentarea sertarelor, ne limităm astfel la fluxul de mărfuri al unui singur produs și ne distanțăm așadar de toată complexitatea.

Totul începe de la depozitul fabricantului

Setul pentru compartimentarea sertarelor, de la EUROKRAFTpro, este compus dintr-un separator longitudinal și patru separatoare transversale și se livrează astfel încât să fie necesară doar conectarea pieselor. Așa scrie în fișa tehnică. Și numai așa se acceptă mai târziu și de către beneficiari.

Așadar, acest lucru înseamnă piesele individuale sunt asamblate în producție, înainte ca ceva să fie depozitat sau expediat. Așa începe fluxul de materiale.

Fluxul materialelor explicat în mod simplu wt$

Ruta de transport 1: depozit fabricant –> producție fabricant

Fluxul materialelor explicat în mod simplu wt$

În companiile producătoare, majoritatea departamentelor trebuie să fie aprovizionate periodic cu materii prime, materiale auxiliare și consumabile, piese furnizate și semi-fabricate, precum și cu articole de birou și piese de schimb. În consecință, în multe unități de producție au fost instalate sisteme de transport. Articolele pot fi deplasate rapid și eficient, folosind căi cu role sau benzi transportoare, ceea ce este util, în primul rând, pentru hale foarte mari. În unitățile de producție mai mici, angajații continuă să își ridice parțial personal articolele din zona de depozitare. Însă chiar și aici, piesele mari trebuie să fie deplasate cu ajutorul echipamentelor de transport.

În cazul setului nostru pentru compartimentarea sertarelor, un angajat îmbină cele patru separatoare din tablă ale separatoarelor transversale cu separatorul din tablă al separatorului longitudinal.

Ruta de transport 2: producție fabricant –> distribuitor intermediar

Ce trebuie avut în vedere înainte de expedierea mărfurilor?

Astfel încât setul nostru pentru compartimentarea sertarelor să fie pregătit pentru expedierea către distribuitorul intermediar, componentele individuale sunt scanate la locul de depozitare, colectate și aduse la masa de ambalat. Aici urmează cea mai importantă etapă înainte de expedierea mărfurilor: ambalarea.

Ambalajul exterior al mărfii trebuie ales astfel încât produsul să fie protejat împotriva zgârieturilor. De asemenea, nici cutia de carton pentru ambalare nu trebuie deteriorată de colțurile și muchiile separatoarelor din tablă. Adesea, în acest caz se folosește folie pentru ambalare sau folie cu bule de aer. Cutia de carton exterioară, care se potrivește cel mai bine, nu lasă mult spațiu pentru alunecare în interior.

Aceasta este cutia de carton a setului nostru pentru compartimentarea sertarelor: pe exterior se lipește un cod de bare, astfel încât articolul să poată fi scanat și depozitat ca un întreg.

Fluxul materialelor explicat în mod simplu wt$

Și acum, încotro? Către distribuitorul intermediar. Fiindcă acesta vinde bancuri de lucru și dulapuri cu sertare și a comandat la noi 200 de seturi pentru compartimentarea sertarelor. Setul nostru părăsește acum zona de ieșire mărfuri a unității noastre de producție proprie din Haan, alături de încă 199. Câte zece într-o cutie de carton mai mare și stivuite pe europaleți. Înfășurate strâns cu folie. Acest lucru face parte din securizarea încărcăturii. În cele din urmă, cutiile de carton nu trebuie să cadă de pe stivă. Mai multe pe această temă, mai târziu.

Ce se întâmplă la intrarea mărfurilor?

Marfa se livrează, acest lucru este clar. Însă, este mult mai important ca ea să ajungă la momentul stabilit. Nu doar pentru ca bunurile livrate să poată fi folosite la timp, ci în special și pentru a evita un haos în circulația din incintă. Imaginați-vă că, dintr-o dată, se opresc cinci camioane la dumneavoastră, în același timp.
Controlul orei de sosire și notificarea furnizorilor cu privire la abateri se numără printre sarcinile departamentului de primire a mărfii. Astfel, termenele de livrare pot fi optimizate împreună.

Alte sarcini:

  • Confirmarea mărfii recepționate
  • Înregistrarea cantității livrate, eventual prin intermediul datelor mobile
  • Verificare prin sondaj, cântărire etc.
  • Înregistrarea și eventuala reutilizare a ambalajelor, paleților și recipientelor de transport
  • Sortare și pregătire pentru fluxul de materiale ulterior
Fluxul materialelor explicat în mod simplu wt$

Acum, setul nostru pentru compartimentarea sertarelor se află pe un palet, la intrarea mărfurilor. Se extrage unul din celelalte 199 de seturi și se cântărește pe un cântar. Un set are o greutate de 5 kg, iar ambalajul 500 g. În total 5,5 kg per bucată. Ulterior, se cântărește întregul palet cu toate cutiile de carton. Greutatea paletului se scade din greutatea totală obținută. Rezultat: 1,1, tone. Ceea ce înseamnă că au ajuns, într-adevăr, 200 de seturi. Abia după ce a fost verificat acest lucru, se scanează numărul de serie, iar marfa este înregistrată în sistemul distribuitorului intermediar.

Ruta de transport 3: intrare mărfuri distribuitor intermediar –> depozit distribuitor intermediar

În hala de depozitare a distribuitorului intermediar se lucrează cu sistem de depozitare haotic. Acesta este conectat cu sistemul de gestionare a inventarului. Angajații responsabili cu pregătirea comenzilor scanează marfa stocată atunci când se livrează, iar ulterior o duc într-un loc liber. În acest mod se înregistrează locul de depozitare pe produs și se poate verifica unde se află fiecare articol. Cu ajutorul cărucioarelor pentru pregătirea comenzilor și cărucioarele elevatoare, magazionerii navighează de la un loc de depozitare la altul.

Acum, setul nostru pentru compartimentare ajunge cu căruciorul elevator în depozit, împreună cu celelalte de pe paletul său.

Ruta de transport 4: depozit distribuitor intermediar –> ieșire mărfuri distribuitor intermediar

O săptămână mai târziu, un client comandă piese de schimb și accesorii pentru extinderea bancului său de lucru, sau a dulapului cu sertare. Împreună cu un sistem de panouri perforate, un cilindru pentru încuietoare, cu cheie, și un covoraș de protecție cu nervuri fine, setul este scanat din nou în depozitul distribuitorului intermediar și adus la masa de ambalat. Ceea ce înseamnă că am intrat în linie dreaptă, iar produsul nostru ajunge în curând la punctul de folosire.

Puterea unei mese bune de ambalat

O masă de ambalat bună reprezintă punctul-cheie pentru viteza fluxului de mărfuri, deoarece, atunci când un angajat responsabil cu ambalarea are totul la îndemână, la o înălțime de lucru individuală, poate să lucreze mai eficient și mai sănătos. Dar ce face ca o masă de ambalat să fie una bună?

  • Toate instrumentele necesare (cutii de carton, distribuitoare de bandă adezivă, cântare, imprimante pentru etichete de transport etc.) sunt disponibile direct la masa de ambalat.
  • Conexiune digitală a datelor care trebuie introduse (articol, număr de bucăți, greutate, adresă de livrare etc.).
  • Masa de ambalat poate fi reglată pe înălțime, astfel încât angajații mari și mici să lucreze în aceleași condiții.
  • La stația de ambalare trebuie să poată fi disponibil orice tip de ambalaj: de la plicuri și paleți de carton, până la butoaie și recipiente.

Puterea ambalajului corect

Fluxul materialelor explicat în mod simplu wt$

Setul nostru pentru sertare se află încă în ambalajul său exterior inițial. Împreună cu celelalte trei articole pentru client, acesta este reambalat la masă, astfel încât să nu se deterioreze nimic. Următoarele reguli contribuie la o ambalare corectă:

  • Articolele grele trebuie amplasate jos.
  • Produsele mai sensibile trebuie amplasate cât mai în interior, iar articolele ușoare deasupra.
  • Pernele de aer, hârtia de împachetat sau resturile de carton au rol de umplere a spațiilor goale și de amortizare în interiorul coletului, pentru ca frecarea pachetelor individuale sau deteriorarea peretelui interior al cutiei de carton să poată fi prevenite.
  • Articolele ușoare sunt protejate cu materiale moi, precum folie cu bule de aer, în timp ce pentru marfa mai grea se folosesc căptușeli mai dure, precum cartonul perforat.
  • Colțurile și muchiile unui ambalaj exterior se deteriorează cel mai des și de aceea, în orice caz trebuie să fie protejate, din interior, cu materiale de căptușire.

Atunci când totul este ambalat în siguranță, pachetul ajunge pe căruciorul pentru expedieri și este transportat la ieșirea de mărfuri.

Logistica: de ce o bună pregătire înseamnă totul

Securizarea încărcăturii reprezintă o obligație pentru orice furnizor de servicii logistice. Companiile de curierat folosesc instrumente auxiliare în acest sens, precum centuri de fixare, plase, covorașe antiderapante și cale. Adesea, camioanele le au la bord. Așadar, când șoferul obține documentele pentru coletul transportat, acesta verifică dacă totul este la fața locului și încarcă astfel încât să îl poată securiza bine. Obiectivul este ca marfa să fie în aceeași poziție ca la începutul cursei, chiar și după multe curbe și gropi.

Ruta de transport 5: ieșire mărfuri distribuitor intermediar –> punct de folosire

După multe ore de condus și un ambuteiaj lung în și împrejurul orașului Stuttgart, pachetul cu setul nostru pentru compartimentarea sertarelor ajunge la punctul de folosire. Conținutul se verifică, setul se scanează din nou la depozitul distribuitorul intermediar, iar documentul de livrare se semnează.

O oră mai târziu, setul nostru pentru compartimentare se află deja în sertarul unui banc de lucru în Suabia. Acolo va rămâne încă mulți ani de acum înainte, fiindcă produsele EUROKRAFTpro beneficiază de garanție de zece ani.

Cum vă organizați fluxul mărfurilor?

Fluxul materialelor explicat în mod simplu mg$

Contactați-ne!

Dacă aveți întrebări, vă stăm gratuit la dispoziție