Înapoi
Ghid de produse – Ergonomie

Cum să ridicați, să transportați și să manipulați corect

O ladă aici, o ladă dincolo și acasă seara cu dureri de spate. Așa arată viața de zi cu zi pentru mulți oameni care lucrează în depozit, în producție sau pe șantiere. La un moment dat va apărea o „fisură” și primul disc intervertebral va ceda. Astfel apar restricțiile în mișcare, absențele de la serviciu sau chiar incapacitatea de a lucra.

Nu trebuie să se întâmple nimic din toate astea. Aici vă arătăm

  • de ce ridicarea, manipularea și transportul greșit sunt atât de periculoase,
  • cum să transportați încărcături fără să vă afectați spatele și
  • ce mijloace auxiliare vă pot ajuta.

Cât de tare solicită coloana vertebrală o postură greșită

Coloana vertebrală este structura noastră centrală de sprijin și o minune a tehnologiei. Este formată din 24 de vertebre mobile, numeroase tendoane și mușchi și discurile intervertebrale, care se află între vertebre. Discurile intervertebrale pline cu lichid absorb șocul și solicitarea și, în același timp, se asigură că coloana vertebrală rămâne elastică.
Discurile intervertebrale pierd adesea din înălțime și elasticitate ca urmare a solicitărilor majore recurente. Există riscul de uzură suplimentară, durere severă și mobilitate limitată. O mișcare greșită, după care durerea, nu se oprește brusc, este de obicei doar picătura care umple paharul.

Presupusele lucruri mici fac o mare diferență în acest proces. Acest lucru este valabil mai ales pentru modul în care ridicăm sau transportăm ceva. Deoarece solicitarea pe discurile intervertebrale variază foarte mult, în funcție de postură.

Următorul grafic arată cât de mari sunt diferențele:

Ghid de produse – Ergonomie 619

Instrucțiuni pentru ridicare, transport și manipulare

Când ridicăm, transportăm sau manipulăm ceva, modul în care o facem este esențial. Urmând aceste sfaturi, puteți reduce semnificativ solicitările și puteți preveni vătămarea.
Pictogramă pentru ridicare corectă

Ridicarea corectă

  • Apropiați-vă cât mai mult de încărcătură. În mod ideal, acesta trebuie să se afle între picioare.
  • Cu spatele drept, aplecați-vă împingând fesele înapoi. Îndoiți genunchii nu mai mult de 90 de grade și evitați să vă cocoșați.
  • Încordați mușchii spatelui și pe cei abdominali. Așa vă stabilizați coloana vertebrală.
  • Ridicați încărcătura uniform, nu brusc. Aveți grijă să nu vă răsuciți coloana vertebrală.
  • Așezați încărcătura în același mod.


Important:
verificați în prealabil dacă puteți sau ar trebui să ridicați o încărcătură singur. Dacă nu sunteți sigur, cereți ajutor. Este mai sănătos să transportați încărcătura împreună cu altcineva.

Ghid de produse – Ergonomie est

Transportul corect

  • Transportați încărcătura aproape de corp.
  • Mențineți o postură dreaptă și evitați lordoza.
  • Cel mai bine este să distribuiți mai multe încărcături uniform pe ambele brațe. Transportul pe o singură parte este extrem de nociv pentru discurile intervertebrale.


Important:
în cazul distanțelor mai mari, faceți pauze.

Ghid de produse – Ergonomie est

Tragerea și împingerea corecte

  • Mențineți o postură dreaptă. Chiar și atunci când împingeți, îndoiți doar trunchiul ușor înainte.
  • Evitați mișcările bruște și întinderea excesivă a brațelor. În mod ideal, ar trebui să țineți bine mânerul transpaletului sau al căruciorului cu platformă la înălțimea pieptului.
  • Dacă aveți de ales, împingeți. Riscul de a răsuci trunchiul este redus.


Important:
postura optimă ajută doar într-o măsură limitată dacă încărcați un cărucior prea mult și/sau asimetric.

Mai puțin înseamnă mai mult – sfaturi pentru greutatea maximă

Ghid de produse – Ergonomie wt$

Cât de mult poate transporta cineva fără a pune prea multă presiune pe coloana vertebrală depinde de numeroși factori. Aceștia includ, printre altele, vârsta și starea mușchilor, dar și postura, posibilitățile de apucare, durata și frecvența activității. Chiar și starea podelei poate juca un rol.

Limite fixe există doar pentru grupurile de persoane deosebit de vulnerabile, cum ar fi viitoarele mame. Cu toate acestea, la manipularea manuală a încărcăturilor, angajatorii trebuie să respecte reglementările de manipulare a încărcăturii și, printre altele, să efectueze o evaluare a riscurilor.

Așa-numita metodă a indicatorilor cheie este utilizată pentru a calcula o valoare limită sau de risc. Pe lângă greutatea unui obiect, se ține cont și de postura și de mișcarea pe care o realizează o persoană.

Practic, mai puțin înseamnă mai mult. Mai ales la ridicare și transport, mergeți la sigur dacă reduceți greutatea.

O musculatură antrenată poate rezista mai mult

Unele coloane vertebrale pot rezista mai mult decât altele. Acest lucru se datorează adesea mușchilor din jurul lor. Pentru că mușchii puternici stabilizează coloana vertebrală și o fac mai rezistentă. Mai presus de toate, mușchii abdominali și ai spatelui bine antrenați protejează împotriva durerii și a rănilor.
Încă un motiv pentru care ghemuitul în canapea după serviciu în fiecare zi nu este o idee bună. Este mai bine să practicați regulat sporturi prietenoase cu spatele, de exemplu:

  • antrenament de forță țintit,
  • yoga,
  • mersul cu bicicleta,
  • înotul.


Aveți dificultăți în integrarea sesiunilor de antrenament mai lungi în viața de zi cu zi? Zece minute de gimnastică pe zi pot face minuni.
Puteți afla cum companiile pot promova fitnessul în rândul angajaților și la ce ar trebui să fiți atent, în articolul nostru din revista „Drumul către o sală de fitness a companiei”.

Notă: este esențial să antrenați mușchii în mod uniform. În caz contrar, dezechilibrele musculare se vor accentua. Acest lucru, la rândul său, crește riscul de durere și răni.

Ghid de produse – Ergonomie wt$

Lăsați-ne să vă ajutăm – mijloace auxiliare pentru ridicarea și transportul de încărcături

Cel mai bun mod de a transporta încărcăturile este să le lăsați să facă treaba în locul dvs. Totul începe cu două persoane care transportă obiecte grele. Este chiar mai bine să utilizați un mijloc auxiliar.

De exemplu, sunt disponibile următoarele dispozitive pentru ridicarea și transportul de încărcături în munca de zi cu zi:

Puteți chiar să renunțați la tragere și împingere. Puteți controla cărucioarele sau elevatoarele acționate electric prin apăsarea unui buton. Efortul este minim și reprezintă cea mai bună alternativă la transportul manual. Coloana vertebrală vă va mulțumi.

În încheiere: sfaturi pentru vedere, auz și un aer curat

Nu numai coloana vertebrală este adesea foarte solicitată în munca de zi cu zi. Ochii și urechile au, de asemenea, multe de făcut. Temperaturile ridicate și aerul contaminat reduc concentrarea, cresc rata de eroare și pot provoca îmbolnăviri.

Așadar, iată câteva sfaturi despre cum să vă protejați organele senzoriale și să îmbunătățiți climatul interior din spațiul de lucru.

Ghid de produse – Ergonomie est

Protecția ochilor

  • Când lucrați cu calculatorul, păstrați o distanță de 50 – 80 cm față de monitor.
  • Ecranele de înaltă calitate, fără tremur, ajută la protejarea ochilor.
  • Asigurați-vă că în spațiul de lucru există un iluminat suficient de puternic, fără strălucire, care poate fi reglat individual.
  • Evitați reflexiile.


Important:
cerințele de iluminat se modifică odată cu vârsta. Lucrătorii mai în vârstă au nevoie de un iluminat mai puternic. Toată lumea își câștigă banii cu luminile cu intensitate reglabilă.

Ghid de produse – Ergonomie est

Protecția urechilor

  • Purtați protecție auditivă profesională în medii deosebit de zgomotoase, de exemplu, atunci când utilizați mașini gălăgioase.
  • Pereții despărțitori acustici pentru birouri și panourile de tavan protejează spațiile de lucru împotriva zgomotului.
  • Dacă este posibil, evitați să faceți prea mult zgomot. A vorbi la telefon într-un mediu zgomotos înseamnă un multitasking solicitant pentru urechi.


Important:
ochii și urechile au nevoie de timp pentru relaxare. Pauzele regulate se asigură că organele senzoriale sunt mai capabile să reziste la stres.

Ghid de produse – Ergonomie est

Îmbunătățirea climatului interior

  • Utilizați ventilatoare sau aparate de aer condiționat la temperaturi ridicate pentru a preveni pericolele pentru sănătate cauzate de căldură și pentru a promova performanța.
  • Purificatoarele de aer elimină poluanții și particulele din aer, cum ar fi praful.
  • În funcție de condițiile locale, umidificatoarele sau dezumidificatoarele pot contribui și ele la un climat interior sănătos.


Important:
pauzele de aer proaspăt vă oferă posibilitatea de a respira corect, iar o scurtă plimbare favorizează circulația sângelui.

Exerciții de relaxare pentru ochi

Fie că priviți într-un ecran ore în șir sau lucrați la componente mici, privitul pe termen lung de aproape obosește ochii. Cu mici exerciții de relaxare între activități, puteți preveni suprasolicitarea:

  • Închideți ochii din când în când pentru o clipă.
  • Concentrați-vă asupra obiectelor aflate la diferite distanțe.
  • Așezați pernițele degetelor mari pe tâmple. Apoi utilizați degetele arătătoare pentru a masa marginea superioară a orbitelor din interior spre exterior.
  • Dacă vă dați ochii peste cap din când în când vă veți relaxa musculatura.