Tendințe în domeniul ambalajelor
La ce trebuie să fiți atenți atunci când vă ambalați produsele
Puneți-vă în situația în care ați despachetat ultima dată un pachet. Fie că este vorba despre noul smartphone în prima zi de muncă sau de noua imprimantă de la birou. Care este primul lucru pe care îl vedeți când despachetați? Așa este - ambalajul.
Primul punct de contact al clientului cu un produs este ambalajul. Atunci când acesta este conceput în mod profesionist, consumatorul asociază calitatea ridicată cu produsul. Funcția centrală este protecția în timpul transportului, dar, în același timp, are și un caracter reprezentativ, unde prima impresie este decisivă.
Următoarea postare de pe blog se referă la tendințele din domeniul ambalajelor primare și secundare, care sunt ilustrate cu exemple practice. În acest fel, subliniem la ce ar trebui să fiți atenți pentru a acționa cu succes în viitor. Ulterior, oferim o perspectivă asupra direcției în care se îndreaptă industria ambalajelor.
Industria ambalajelor dintr-o privire
Globalizarea, tehnologiile inovatoare și exigențele tot mai ridicate ale consumatorilor exercită o influență semnificativă asupra industriei ambalajelor, aflată în continuă creștere. Volumul total al pieței globale de ambalaje este estimat la puțin sub 900 de miliarde de euro (situația în 2019). Numai în Germania, producția totală a industriei ambalajelor depășește 50 de miliarde de euro. Aceasta corespunde unei cote de aproximativ 2 % din produsul intern brut. Prima poziție la nivel global este ocupată de sectorul de inginerie mecanică din regiunea DACH (Germania, Austria și Elveția). Peste 5.000 de companii din Germania, Austria și Elveția activează în industria ambalajelor.
Noile tehnologii și utilizarea de materiale diferite permit comercianților cu amănuntul să reacționeze rapid la tendințe și să se adapteze la dorințele clienților. Cele cinci tendințe cheie din industria ambalajelor pot fi rezumate în următoarele categorii:
1. Sustenabilitate
Utilizarea durabilă a resurselor s-a impus ca una dintre cele mai importante tendințe din industria ambalajelor și a logisticii în ultimii ani. Acesta este unul dintre factorii decisivi pentru cumpărare. Obiectivele logisticii globale și ale industriei în creștere a comerțului electronic sunt de a minimiza impactul asupra mediului, asigurând în același timp o livrare rapidă. Unul dintre cele mai mari efecte asupra mediului este reprezentat de rutele de transport ineficiente: fie că este vorba despre furnizorul care ajunge la destinatar abia la a treia încercare de livrare, fie că este vorba de coletul care a fost ambalat greșit în depozit.
Companii precum Amazon sunt lideri de piață în domeniul automatizării logistice și aduc în mod constant noi inovații pe piață, cum ar fi depozitele complet automatizate sau dronele care pot livra în aceeași zi colete de până la 2,3 kg fără ca niciun om să intre în contact cu coletele.
2. Personalizare
Personalizarea joacă un rol central în viitorul designului de ambalaje. Potrivit unui studiu realizat de ThePackHub și Packaging Innovations, aproape 53% dintre comercianții cu amănuntul, proprietarii de mărci și furnizorii participanți consideră că ambalajele personalizate vor avea un efect pozitiv asupra loialității clienților.
Firma globală de cercetare de piață Mintel prezice ascensiunea imprimării digitale a ambalajelor. Proiectarea eficientă, rentabilă și rapidă a unor elemente grafice atrăgătoare este o modalitate excelentă de a rămâne în memoria clienților pe termen lung. Imprimarea digitală oferă proprietarilor de mărci posibilitatea de a se adresa destinatarului la un nivel personal și emoțional.
Un exemplu de succes al personalizării este campania „Share a Coke” realizată de Coca-Cola în cadrul căreia prenumele individuale ale potențialilor consumatori au fost imprimate pe etichetele sticlelor pentru a atrage mai multă atenție și a crește vânzările.
3. Transparență și onestitate
Noua generație de clienți are din ce în ce mai multă putere de informare: aceștia citesc, cercetează și se informează despre contextul și procesul de fabricație al produselor pe care le cumpără. În momentul în care un potențial client observă că o etichetă „Made in” nu corespunde adevărului, imaginea companiei este afectată.
Producătorii de ambalaje care doresc să opereze durabil și pe termen lung pe piață ar trebui să ia în considerare amprenta ecologică pe care o lasă în urma producției de bunuri - așa cum am afirmat deja în asociere cu prima tendință. Prin urmare, transparența și onestitatea reprezintă priorități absolute. Pentru a genera o imagine de marcă puternică, marii producători lucrează la un lanț de aprovizionare transparent, în care clientul poate urmări întregul proces de fabricație.
4. Comunicare
Compania de produse electrice Bosch demonstrează modul în care o companie poate plasa o gamă de produse în mintea consumatorilor cu ajutorul unui ambalaj adecvat. Bosch folosește culori diferite pentru a arăta consumatorilor ce categorii de preț ale unui produs sunt disponibile în cadrul unei game. În acest scop, se folosesc trei culori diferite: Albastru pentru linia principală a familiei de produse, negru pentru produsele de calitate superioară și mai scumpe și culoarea gri pentru produsele cu un an de fabricație mai vechi, cum ar fi mașinile de ocazie sau mașinile mai vechi.
Utilizarea strategică a culorilor generează un efect important asupra utilizatorului, deoarece marca Bosch se poziționează ca fiind versatilă și, prin urmare, poate atrage un număr mai mare de cumpărători. Cererea de modele de ambalaje inovatoare va continua să crească, iar influența comunicării mărcii nu trebuie subestimată nici măcar în cazul companiilor mai mici.
5. Digitalizare
În era tehnologiei, este important să se facă legătura între canalele offline și cele online. Prin urmare, punctele de contact prin intermediul ambalajelor nu se găsesc doar în lumea fizică, ci și în cea virtuală. Conectarea celor două lumi prin coduri QR sau aplicații Augmented-Reality (realitate augmentată) deschide posibilitatea de a se adresa consumatorilor prin intermediul ambalajului și de a-i ghida către marcă atât în lumea analogică, cât și în cea digitală.
Siemens AG deține o poziție de lider în regiunea DACH în ceea ce privește digitalizarea în industria ambalajelor: de mai mulți ani, compania germană tradițională cercetează și dezvoltă noi tehnologii pentru a îmbunătăți eficiența în producția de ambalaje pentru produse și în logistică. Anul acesta, Siemens va prezenta din nou cele mai recente tendințe și inovații în domeniul ambalajelor și digitalizării la cel mai mare târg de ambalaje din lume, care are loc în Germania, denumit Interpack.
Digitalizarea aduce noi oportunități de optimizare a întregului lanț valoric și a timpilor de producție aferenți. Companiile de ambalare, în special cele din sectorul IMM-urilor, ar trebui să investească în soluții de sistem inteligente care să le ajute să își mențină flexibilitatea și să automatizeze procesele în fața cererii tot mai mari de termene de livrare scurte.
Ce aduce viitorul?
În anii următori, ambalajele vor fi produse din ce în ce mai mult din materiale biologice care sunt 100% degradabile. Exemplele următoare oferă o perspectivă asupra evoluțiilor actuale.
Ambalaje inteligente
Pentru a combate risipa de alimente, se promovează dezvoltarea „ambalajelor active”. Ambalaje pentru alimente care pot prelungi data limită de consum și, astfel, pot reduce risipa de alimente și contribuie la creșterea cererii.
Pe ambalaj sunt aplicați indicatori inteligenți care indică, de exemplu, prospețimea, temperatura și momentul desigilării produsului. Acestea sunt menite să ajute consumatorii să ia decizii conștiente cu privire la consumul de bunuri.
Ciuperci în locul polistirenului
Deoarece polistirenul este dificil de reciclat și este utilizat în special pentru produse tehnice, cercetătorii au dezvoltat o alternativă pe bază de ciuperci: Materialul de ambalare este biologic și nu conține deloc substanțe chimice. Giganții din domeniul software, cum ar fi Dell Computers, folosesc deja noua tehnologie pentru a-și consolida imaginea și pentru a proteja mediul înconjurător.
Recipiente pentru băuturi, fabricate din alge
Inovația în materie de ambalaje realizate din alge revoluționează piața băuturilor. Cu această nouă tehnologie, băuturile răcoritoare, de exemplu, pot fi îmbuteliate în prezent într-o membrană de alge în locul sticlelor de plastic. Marele avantaj: producția este extrem de ieftină, iar varianta pe bază de alge este degradabilă în proporție de 100 % și, de asemenea, comestibilă.
Este momentul să încheiem!
Urmăriți evoluția pieței împreună cu noi
Este important să observați și să analizați schimbările rapide de pe piață sub semnul globalizării, astfel încât să puteți reacționa rapid la noile tendințe. Pe lângă compatibilitatea cu mediul, o structură logistică transparentă va fi esențială în viitor. Clienții dumneavoastră doresc să știe de unde provin bunurile și cum au fost transportate. Consumatorii adoptă din ce în ce mai multe decizii de cumpărare pe baza unei abordări orientate spre valoare. Companiile care nu includ sustenabilitatea în strategia lor corporativă trebuie să se aștepte la pierderi.
Contactați-ne!
Dacă aveți întrebări, vă stăm gratuit la dispoziție