Panta rhei, totul curge – în special fluxul de mărfuri

2020/05/13

Transporturile interne de material bine integrate sunt factori hotărâtori de succes pentru o producție în flux.

Cine respectă la procesele de transport principiul lui Heraclit „totul curge” sau și mai bine „totul este în flux”, nu greșește în primă instanță cu nimic. Doar dacă procesele interne de transport funcționează perfect primiți exact ceea ce vă doriți la momentul potrivit.

Iar dacă totul curge cum trebuie putem să vă punem la dispoziție produse noi: dispozitive inteligente de transport de exemplu, care stabilesc standarde noi, și mai eficiente pentru traseul de la A la B, pentru ca totul să curgă și mai bine.

Căile de transport sunt la fel de diferite ca și materialele respectiv mărfurile care trebuie transportate. Există unele late și altele strâmte, scurte și lungi, unele cu mult trafic și altele cu mai puțin… de aceea este aproape în natura lucrurilor ca și aici diavolul să se ascundă în detalii când vine vorba de asigurarea unor transporturi interne de material bine adaptate și integrate. De multe ori acestor aspecte se opun de exemplu un trafic intens, transporturi neconsolidate, procese complicate de reambalare sau pur și simplu un „parc greșit de autovehicule”. Nici dumneavoastră nu vă descurcați întotdeauna cu o mașină de teren pe străduțele înguste dintr-un sat italian. La fel de bine nici Isetta nu are ce căuta pe banda din stânga de pe autostradă.

Una din sarcinile centrale ale societăților constă în atingerea unei sincronizări optime a tuturor proceselor din domeniul aprovizionării intralogistice cu materiale. Iar unul dintre cei mai importanți factori este aici dispozitivul de transport utilizat și „planul de deplasare” al acestuia.

Pentru a clarifica lucrurile din start: nu există o singură soluție, care să fie aplicabilă tuturor cerințelor din depozit sau din alte medii de lucru, tuturor căilor de transport și tuturor bunurilor transportate.

Însă care sunt dispozitivele corecte de transport, pentru a facilita un flux optim de marfă?

Transportul în șir. Un transport în șir este compus dintr-un dispozitiv de tractare, un așa-numit vehicul de transport și minim o remorcă pentru transportul în șir și este adecvat în mod special pentru punerea la dispoziție cu frecvență ridicată a unor mici cantități de sortimente necesare pentru un flux optimizat de material și timpi mai scurți de procesare.

Tipurile de transport cum este transportul în șir sunt esențiale pentru producția Just-in-time- și Just-in-sequence; Transportoarele mișcă și cărucioarele – prin unitate, spital, prin depozitul de mobilă sau băuturi – care sunt dotate individual conform cerințelor interioare. Astfel diverse materiale pot fi transportate eficient, rapid și sigur și înlocuiesc în plus și stivuitoarele cu furci.

Și nu numai asta: și deplasările în gol sunt minimizate cu ajutorul unei astfel de alimentări programate, deoarece diverse mărfuri pot fi transportate împreună.

Logistică internă wt$

Cele mai importante avantaje ale transporturilor în șir rezumate.

  • Capacitate mai mare de transport comparativ cu stivuitoarele cu furci
  • Comasarea transporturilor
  • Alimentare fără stivuitor: scăderea accidentelor de transport
  • Lean Production
  • Reducerea transportului
  • Reducerea costurilor de personal
  • Creșterea transparenței și eficienței procesului
  • Costuri scăzute de mentenanță
  • Timpi reduși de reaprovizionare pentru materiale
  • Scăderea stocurilor de la liniile de producție
  • Securitate sporită de aprovizionare la liniile de producție și montaj

Care este sistemul de transport în șir potrivit pentru dumneavoastră?

Înainte să includeți transporturile în șir în procesele dumneavoastră interne, gândiți-vă la mașinile de teren și la Isetta: nu totul se deplasează la fel de bine pe orice fel de teren. De aceea la început ar trebui să inventariați întotdeauna sarcinile dumneavoastră curente și planificate Pentru planificarea ulterioară și pentru decizia aferentă pentru un sistem de transport care este adaptat nevoilor dumneavoastră următoarele puncte sunt relevante:

  • Ce platforme de încărcare există și trebuie transportate?
  • Cum urmează să fie transportată platforma de încărcare?
  • Ce dimensiuni și ce greutate au platformele de încărcare?
  • Care este greutatea totală inclusiv încărcătura?
  • Coridoarele sunt destul de late pentru o încărcare și descărcare fără probleme?
  • Deplasarea urmează să se facă pe rampe sau suprafețe înclinate? Dacă da, cât de mare este înclinația?
  • Este necesară adaptarea proceselor de lucru?
  • Se planifică deplasarea pe un singur sens sau sunt prevăzute și viraje?
  • Care sunt condițiile la sol?
  • Transportul în șir se va utiliza doar în interiorul întreprinderii sau și în exteriorul acesteia?
  • În ce ritm sunt necesare materialele?
  • Există cerințe speciale pentru transportul platformei dumneavoastră de încărcare, de exemplu pătrunderea de impurități, capacitatea conductivă, asigurarea încărcăturilor?
Logistică internă wt$

Astfel puteți identifica rutele dumneavoastră optime de transport, puteți proceda la o alocare logică a vehiculelor pe respectivele rute, puteți planifica rutele astfel încât resursele și capacitățile să fie optim utilizate iar în cele din urmă puteți selecta sistemul de transport în șir adecvat pentru dumneavoastră. Trebuie însă să fiți atenți la următoarele aspecte – pentru că și cele mai mari transporturi în șir au limitări.

Limitări tehnice

Transportul în șir nu mai are sens sau nici măcar nu mai este posibil în cazul în care mărfurile care urmează să fie transportate sunt prea mari sau prea grele pentru sistemele uzuale. Și factorii externi, cum ar fi de exemplu căile de deplasare înclinate sau prea strâmte respectiv accesul la stații de încărcare și descărcare pot atinge limitele acestei soluții.

Limitări economice

Și din punct de vedere economic un transport în șir nu merită întotdeauna. De exemplu pe distanțe scurte sau în cazul unui necesar mare de material, în cazul în care în plus nu sunt necesare activități de comasare. Aici efortul pe alocuri ridicat de a compune un transport în șir nu se justifică. Transporturile cu stivuitoare sau tehnică de transport instalată fix cum ar fi benzile cu role ar fi în aceste cazuri situația mai avantajoasă din punct de vedere economic.

De la Amazon direct în depozitul de băuturi Bodenheim de pe malul stâng al Rinului.

Logistică internă wt$

În depozite mari, de exemplu la cel mai mare comerciant online, se utilizează și dispozitive mari de transport cu remorci, care pot gestiona încărcături mari, pentru a muta piesele individuale de la A la B. Însă nu întotdeauna aceste dispozitive de transport sunt și practice: în depozitul pentru băuturi Bodenheim de pe malul stâng al Rinului sau în depozitul de mobilă Braunschweig acestea ar avea puțin loc și ar muta marfa mult mai rar.

Aici transportatoarele mai mici cu remorcă sunt clar avantajate. Asemenea transportoare pitice nu au nici scaun sau platformă pentru șofer, ci sunt împinse sau trase manual respectiv ghidate și manevrate. Însă nu vă faceți griji, nici aici nu aveți nevoie de forța mușchilor, angrenajul integrat de deplasare preia și aici marea parte a muncii respectiv partea cea mai grea. Angajații pot merge comod pe lângă mini-transportator și îl pot manevra ușor. Astfel pot fi mișcate și deplasate mărfuri ușor și simplu într-un spațiu foarte redus, pe trasee netede și scurte.

Soluțiile cu mini-transportatoare sunt – datorită construcției lor compacte – perfect adecvate pentru reumplerea mărfurilor în producție sau în supermarketuri și pentru transportul în aeroport și în spital. Cărucioarele respectiv remorcile pot fi în plus ușor înlocuite, astfel încât să se poată comuta rapid și flexibil între diverse sarcini. Datorită greutății lor reduse, transportatoarele sunt de asemenea adecvate pentru transportul pe nivele intermediare. Transportatoarele pot fi utilizate câteodată și în aer liber, dacă de exemplu trebuie să manevrați de exemplu o remorcă auto.

Nu trebuie să fii mare, pentru a fi mare sau puternic.

Dacă „mărimea” și flexibilitatea sunt hotărâtoare, atunci avem un exemplu pentru dumneavoastră: un transportator electric premium, pe care – fie vorba între noi – îl utilizăm de ceva timp în depozitul nostru și de care suntem foarte mulțumiți. Merge ca uns – dacă e să vorbim pe șleau. Bucurați-vă de noul TAKKTOR T2000 de la kaiserkraft. Acest transportator electric cu angrenaj cu bară de tracțiune este dotat cu cuplaj și acumulator și are o capacitate portantă de 2000 de kilograme. Cel mai bun lucru: nu aveți nevoie de permis de conducere, pentru a-l putea conduce.

Aflați acum mai multe despre soluția noastră care combină puterea și viteza transportatorului electric cu toate caracteristicile cărucioarelor noastre – pentru o gestiune mai ușoară a materialelor pe rute înguste de deplasare.

Combinând transportatorul nostru electric cu cărucioare, care sunt adaptate pentru sarcini specifice, vă putem oferi și soluții individualizate. Întrebați-ne despre acestea – vă consiliem cu plăcere.