Înapoi
Ghid de produse de transport

Roți și role

Cumpărați o pereche de role? Nu este nimic mai ușor de atât. Cel mai bun caz: intrați pe internet, introduceți role în câmpul de căutare, alegeți și comandați. Ulterior, se livrează, se înșurubează și gata.

Acest lucru poate funcționa. Dacă nu ar fi acesta cel mai rău caz: rolele nu rezistă greutății și se rup, rezistența la rulare este prea mare și nimic nu poate fi deplasat. Sau, apare situația clasică: rola nici măcar nu poate fi montată pentru că are tipul de montaj greșit.

Așadar, verificați ce rolă se potrivește

Nu vrem să alegeți mărimea greșită sau materialul nepotrivit. De aceea, am strâns pentru dumneavoastră informații importante, care să vă ajute în vederea achiziției roților. Ca bază pentru acest ghid am folosit întrebările referitoare la roți și role, pe care ni le adresează clienții și le-am grupat în blocuri de subiecte. Dacă vreți să aflați ceva cu privire la un anumit subiect, alegeți secțiunea respectivă.

Roți și role wt$

Roată și rolă

O roată este o roată.

Roți și role wt$

Și ce include? O roată este compusă din strat de rulare/bandaj, jantă și rulment. Atât de simplu.

De la roată la rolă

Roți și role wt$

Cum? Integrând roata într-o carcasă. În funcție de tipul carcasei, este vorba despre roți pivotante sau roți fixe.

Roțile pivotante se pot învârti 360° cu ajutorul unui rulment pivotant pe rulment cu bile și asigură o manevrabilitate bună. În schimb, roțile fixe nu sunt rotative, respectiv nu își schimbă direcția și asigură o bună deplasare în linie dreaptă.

În cele mai multe cazuri se montează 2 roți pivotante și 2 roți fixe.

Structura roții

Roți și role wt$

Roată

D = Ø roții

d = Ø axului

n = lungimea butucului

B = lățimea roții

b = lățime de rulare

Roți și role wt$

Roată pivotantă

1 = placă înșurubată

2 = furcă de ghidaj

3 = roată

4 = material ax

a = rază

r = rază de pivotare

h = înălțime totală

Roți și role wt$

Placă de montare

p = dimensiunea plăcii

l = distanța dintre orificii

d = Ø orificiilor

Tipuri de blocare

Oprire și frânare.

Roțile noastre pivotante sunt prevăzute cu frână dublă. Dar ce înseamnă acest lucru și ce tipuri de blocare mai există?

Frâna dublă înseamnă blocarea mișcării roții, precum și a mișcării de rotație a rulmentului pivotant/capului furcii. Frâna dublă este acționată foarte simplu, prin apăsare cu piciorul. Avantajul: aceasta oferă o stabilitate semnificativ mai sigură comparativ cu opritoarele. Un opritor stopează doar mișcarea roții, iar un opritor de direcție blochează doar mișcarea de rotație a rulmentului pivotant.

Se face diferența între două tipuri de blocare:

Roți și role wt$

Blocare frontală

  • Pârghia de blocare se află sub echipament, în direcția de deplasare
  • Prevenirea rănirilor datorită pârghiei frontale
  • Pârghia de blocare poate fi acționată doar prin deplasarea laterală a echipamentului.
Roți și role wt$

Blocare posterioară

  • Pârghia de blocare se află în direcția opusă celei de deplasare
  • Prin urmare, pârghia de blocare poate fi acționată imediat cu piciorul

Montare

Înșurubare sau inserare?

Există șase posibilități diferite de a monta rolele noastre. Nu toate sunt potrivite pentru orice și fiecare prezintă puncte importante, pe care ar trebui să le aveți în vedere.

Roți și role wt$

Montare cu placă

Aceasta este cel mai utilizat tip de fixare. Rola se înșurubează pe echipament printr-o placă aflată pe carcasă. Vă rugăm să respectați dimensiunea plăcii, Ø orificiilor pentru șuruburi și distanțele între orificiile pentru șuruburi.

Roți și role wt$

Bolț expandabil
Bolțul expandabil se introduce într-un orificiu existent pe echipament sau într-un capăt tubular existent. Prin strângere, șurubul introdus prin orificiul rolei expandează bolțul și se poate fixa în siguranță.

Important: bolțul expandabil trebuie ales conform Ø țevii interioare, astfel încât roata să fie fixă.

Roți și role wt$

Montare prin orificiu posterior

Atenție: montarea prin orificiu posterior este posibilă doar în cazul roților pivotante.

Se introduce un șurub prin orificiul posterior. Vă rugăm să aveți în vedere Ø plăcii și Ø orificiului posterior.

Roți și role wt$

Montare cu știft filetat
Atenție: montarea cu știft filetat este posibilă doar în cazul roților pivotante.

Șurubul inclus se introduce prin orificiul posterior al carcasei rolei. Dimensiunile uzuale ale știfturilor filetate sunt M8, M10 și M12, în acest caz. Vă rugăm să aveți în vedere Ø știfturilor filetate și lungimile acestora. Ele trebuie să se potrivească cu echipamentul.

Roți și role wt$

Montare cu știft
Atenție: montarea cu știft este posibilă doar în cazul roților pivotante.

Montarea se face cu un știft cu perforație transversală, care se află în suportul de pe echipament. Rola se montează prin fixarea unui știft sau șurub în perforațiile transversale ale suportului și știft.

Roți și role wt$

Montare cu bolț de prindere cu inel de fixare
Acesta este modul tipic de fixare a rolelor de scaun de birou. Acestea se pot fixa foarte simplu, fără unelte.

Atenție: diametrul și lungimea bolțului de prindere trebuie să se potrivească exact cu prinderea de pe echipament sau scaun de birou. Cel mai bine este să vă notați dimensiunile unei role vechi demontate.

Rulmenți pentru roți

Rolele și atribuțiile lor.

Deplasați frecvent sau rar cărucioare, mobilier sau echipamente? Le deplasați repede sau încet? Înainte să alegeți tipul de rulment pentru rolele dumneavoastră, ar trebui să răspundeți la aceste întrebări. Aici aflați ce tip de rulment de roată este cel mai potrivit pentru obiectivele dumneavoastră.

Rulment de alunecare

Roți și role wt$

Rulment simplu, care, în mare măsură, nu necesită întreținere. Rezistent la șocuri. Adecvat pentru utilizare în condiții de umiditate. Pentru echipamente cu viteză redusă (max. 4 km/h) și distanțe scurte.

Rulment cu role

Roți și role wt$

Rulment solid, rezistent, care, în mare măsură, nu necesită întreținere. Frecare redusă. Rezistent la șocuri. Lubrifiere permanentă. Cel mai utilizat rulment pentru echipamente cu viteză redusă (max. 4 km/h). Rulare mai ușoară comparativ cu rulmentul de alunecare.

Rulment de precizie cu bile

Roți și role wt$

Pentru viteze de până la 4 km/h și sarcini mai mari. Rezistență scăzută la rulare în timpul deplasării, rezistență scăzută la pornire.

Alegerea dumneavoastră

Rola aproape perfectă.

Aveți nevoie de roți sau de role și încă nu știți exact care dintre ele se potrivesc cerințelor dumneavoastră? Atunci vă putem oferi câteva puncte de referință, care să vă ușureze alegerea. Înainte de toate: nu există roți sau role pentru utilizare universală și ideale pentru orice scop. Există prea multe criterii interdependente.

Alegerea roții și rolei depinde, în primul rând, de:

  • capacitatea portantă necesară
  • caracteristicile podelei
  • frecvența de utilizare
  • factorii de mediu (temperatură, inclusiv fluctuații de temperatură, substanțe chimice, umiditate, cerințe de igienă)
  • dimensiunile specifice, precum diametrul roții, înălțimea totală și lungimea butucului/lungimea de montaj în cazul roților, respectiv dimensiunile plăcilor și distanțele între orificiile pentru șuruburi în cazul rolelor

Există astfel de condiții deosebite în zona dumneavoastră de utilizare? Atunci, vă rugăm să ne întrebați înainte de a comanda. Noi vă ajutăm să alegeți roțile potrivite!

Confort

Suplimentar față de caracteristicile menționate, puteți alege și nivelul de confort dorit:


  • Rulare silențioasă (deplasare uniformă)
  • Rezistență la pornire și la rulare
  • Manevrabilitate (ușurința de utilizare)
  • Duritate Shore


Aici găsiți explicațiile pentru câțiva dintre termeni:

Material

Marea listă de verificare.

În funcție de locul de utilizare și de scop, materialul, din care sunt realizate roțile și rolele, joacă un rol important. Din următorul tabel puteți afla în ce măsură materialele disponibile de la noi îndeplinesc cele mai importante cerințe privind roțile dumneavoastră (de la + până la +++++).

Produsele noastre de top din acest ghid
Relevant
Număr articole: 335