Marketing

Mărturisirea imperfecțiunii

Publicitatea nu poate salva lumea, dar poate promova o regândire a lucrurilor.

Consumul de bere pentru pădurea tropicală, scutece pentru vaccinări în Africa, cârnați fără CO2 ca panaceu împotriva schimbărilor climatice & co. Așa arată sustenabilitatea în reclamă?

Subiectul sustenabilității în reclamă nu a influențat doar produsele în ultimii ani, ci și comunicarea produsului în sine. Acesta este motivul pentru care multe companii văd sustenabilitatea ca un motor important al vânzărilor și acum acordă o importanță mai mare mixului de marketing corect: deoarece marketingul nu are doar o dimensiune ecologică în fața resurselor limitate și a poluării, marketingul are și o dimensiune socială atunci când vine vorba de bunăstarea umană. Prin urmare, publicitatea sustenabilă ar trebui să fie comensurabilă, perceptibilă și tangibilă – și ar trebui să le ofere consumatorilor un sentiment de bine, o conștiință mai curată și cel mai bun produs.

Așa că publicitatea este necesară – pentru noi, totuși, publicitate în sensul de a avea mai mult curaj să vorbim despre ceea ce facem. Deci haideți să vorbim despre asta.

Pentru noi este important să reducem numărul materialelor noastre publicitare pe hârtie. De exemplu, ne extindem în mod constant oferta online cu articole web exclusive pentru a reduce materialul publicitar tipărit și costurile și resursele asociate. Cu un nou proces software, putem salva, de asemenea, 1.200 de versiuni finale, probe de culoare pe an. Este vorba despre 105 m2 de hârtie. Și nu mai trebuie să menționăm câte rute de transport sunt eliminate ca urmare a acestui aspect. Dar și facturile electronice înlocuiesc tot mai mult facturile tradiționale pe hârtie.

Dar din moment ce, din păcate, nici fără hârtie nu este posibil, ne asigurăm că materialul nostru publicitar tipărit este produs într-un mod care economisește energie și că hârtia provine din surse sustenabile certificate. De exemplu, catalogul kaiserkraft este produs cu Mohn Media Mohndruck GmbH și am redus consumul de solvenți în timpul procesului de imprimare. Apropo, partenerul nostru a primit deja „Premiul Druck&Medien” în 2008 ca fiind tipografia cea mai orientată spre imprimarea ecologică din Germania.

Din 2010, înregistrăm, de asemenea, toate emisiile de CO2 generate de produsele noastre imprimate și, astfel, am reușit să obținem puncte de plecare importante pentru îmbunătățirea continuă a protecției mediului prin materiale și procese de producție ecologice. Emisiile de CO2 și compensarea acestora sunt calculate și verificate conform principiilor și reglementărilor ISO 14064 ale sistemului de management al carbonului. Chiar și extinderea mărcilor pur digitale, exclusiv bazate pe web, sprijină, de asemenea, această dezvoltare și atitudinea kaiserkraft de a folosi mai puține resurse. În cele din urmă, fiecare tonă de hârtie reciclată economisește aproximativ 3 tone de fibre proaspete, iar fiecare pix fabricat din carton reciclat sau bioplastic face companiile mai puțin dependente de petrol.

Sustenabilitatea înseamnă și perseverență. Și, prin urmare, este întotdeauna un angajament față de imperfecțiune. Pentru că omul însuși este imperfect și acțiunile sale nu pot fi niciodată în întregime sustenabile. Dar orice efort de a face lumea un pic mai „verde” prin publicitate este un imbold bun și important pentru a regândi lucrurile.