Înapoi
Ghid de produse pentru producție

8 întrebări cu privire la primul ajutor în companie

Notă: următoarele informații suplimentare pe tema primului ajutor se bazează pe legislația și regulamentele valabile în Germania. Vă rugăm să respectați reglementările și dispozițiile obligatorii valabile în țara dumneavoastră. Obțineți mai multe informații de la autoritatea dumneavoastră competentă.

În ciuda tuturor eforturilor de prevenire a accidentelor, s-a întâmplat rapid: un angajat s-a rănit în timp ce își desfășura activitatea și are nevoie de primul ajutor. Însă, ce se înțelege mai exact prin termenul „prim ajutor”? Și care sunt condițiile-cadru, care trebuie să fie implementate în companie, pentru a putea acorda primul ajutor?


În acest articol vă arătăm care sunt aspectele pe care trebuie să le aveți în vedere pentru primul ajutor, care sunt prevederile legale și care sunt produsele de care aveți nevoie în companie pentru aplicarea unui prim tratament.

Ghid de prim ajutor wt$

Care sunt temeiurile juridice?

Regulamentul de prevenire a accidentelor BGV A1 „Principiile prevenției” definește cerințele privind materialele de prim ajutor și echipamentele de prim ajutor din companie. Găsiți explicații și informații detaliate în legătură cu acest Regulament de prevenire a accidentelor în directiva BGR A1 „Principiile prevenției”.


Principial, conform art. 2 din BGV A1, angajatorul este responsabil de măsurile necesare pentru prevenirea accidentelor de muncă și pentru acordarea unui prim ajutor eficient. Organizarea primului ajutor în cadrul unei companii se află, conform art. 24 din BGV A1, în sfera de responsabilitate a proprietarului societății. Acesta trebuie să creeze premisele pentru acordarea primului ajutor în cazul unei situații de urgență.

Ce înseamnă, mai exact, acest lucru pentru dumneavoastră, în calitate de angajator? Pentru a organiza primul ajutor în companie, aveți nevoie de materiale de prim ajutor, echipamente de transport de urgență, săli de urgență și după caz, dispozitive de salvare. În plus, personalul, ca de exemplu cei care asigură primul ajutor sau ofițerii pentru intervenții de urgență, trebuie instruit pentru a avea cunoștințe de specialitate în acest domeniu. Din paragrafele următoare aflați mai multe despre aceste subiecte.

Ce trebuie avut în vedere la materialele de prim ajutor?

Ghid de prim ajutor ler

Printre materialele de prim ajutor se numără trusele medicale, dulapurile și trusele de prim ajutor. Care dintre aceste trei variante este de luat în calcul pentru compania dumneavoastră depinde de condițiile de funcționare ale întreprinderii. În timp ce o trusă medicală poate fi depozitată rapid într-un dulap, un dulap de prin ajutor trebuie montat permanent pe perete. O trusă de prim ajutor le îmbină pe ambele: datorită mânerului, o puteți transporta comod și puteți, de asemenea, să o fixați pe perete, folosind accesorii de prindere.

Materialele de prim ajutor trebuie să fie întotdeauna la îndemână și depozitate într-un loc ușor accesibil și trebuie, totodată, să fie protejate împotriva factorilor care le pot dăuna, precum și să fie disponibile în cantități suficiente. Materialele trebuie verificate la intervale regulate pentru a se asigura că sunt complete și valabile.

Conform art. 24 alin. 6 din BGV A1, orice prim ajutor acordat trebuie documentat într-un registru, care trebuie păstrat pe o perioadă de cinci ani. Această documentație oferă o bază esențială pentru planificarea și organizarea primului ajutor. Astfel, se pot analiza locurile în care se produc accidente și rănirile care rezultă și se pot lua măsuri preventive de siguranță. În cazul unui accident de muncă, registrul reprezintă o dovadă pentru a putea solicita despăgubiri în baza asigurării.

Câte materiale de prim ajutor sunt necesare?

Diferite standarde DIN reglementează cantitățile de materiale care trebuie să se afle într-o trusă medicală, într-un dulap de prim ajutor sau într-o trusă de prim ajutor. Conform DIN 13157, o trusă medicală mică include 65 de piese, printre care diverse pansamente, comprese, bandaje triunghiulare, o foarfecă, plasturi, mănuși de unică folosință și o folie izotermă. Trusa medicală mare conține 127 de piese, conform DIN 13169. Important de știut: cele două truse nu diferă în ceea ce privește tipul materialelor, ci prin prisma cantităților.

În funcție de dimensiunea societății și de riscurile ocupaționale existente, este necesar un număr diferit de truse medicale:

Societăți administrative și comerciale

Între 1 și 50 de angajați: 1 trusă medicală mică

Între 51 și 300 de angajați: 1 trusă medicală mare

Suplimentar pentru fiecare 300 de angajați în plus: 1 trusă medicală mare

Societăți de producție și prelucrare

Între 1 și 20 de angajați: 1 trusă medicală mică

Între 21 și 100 de angajați: 1 trusă medicală mare

Suplimentar pentru fiecare 100 de angajați în plus: 1 trusă medicală mare

Șantiere

Între 1 și 10 de angajați: 1 trusă medicală mică

Între 11 și 50 de angajați: 1 trusă medicală mare

Suplimentar pentru fiecare 50 de angajați în plus: 1 trusă medicală mare

Trusa mare de prim ajutor DIN 13169 poate fi înlocuită și cu două truse mici de prim ajutor DIN 13157.

Există reguli cu privire la valabilitatea materialelor de prim ajutor?

Conținutul truselor medicale, al dulapurilor de prim ajutor sau al truselor de prim ajutor are termene de valabilitate diferite. Materialele în ambalaj steril (de exemplu compresele sau pansamentele) au o dată de valabilitate minimă. În funcție de producător, aceasta poate fi de până la 20 de ani. Conform Legii privind produsele medicale, pansamentele nu mai pot fi folosite după data de expirare. Această reglementare strictă se bazează pe faptul că pansamentele nu mai sunt sterile sau că plasturii își pierd proprietățile adezive. Materialele care nu se află în ambalaj steril (de exemplu bandajele triunghiulare sau folia izotermă) nu au o dată de valabilitate minimă și trebuie înlocuite doar după ce au fost folosite.

Ghid de prim ajutor wt$

Ce se întâmplă cu primul ajutor pentru categoriile profesionale speciale?

Riscul de accidente variază în funcție de categoria profesională. În birou se poate întâmpla cu ușurință să vă tăiați cu o foarfecă sau un cutter și să aveți nevoie de un plasture. În schimb, în sectorul industrial, unde se lucrează cu echipamente grele, leziunile sunt adesea mai mari – leziunile prin strivire, tăieturile mai mari sau arsurile chimice se produc în continuare, în ciuda standardelor de siguranță stricte.

Pentru a putea trata aceste diferite tipuri de leziuni a fost dezvoltată o trusă de prim ajutor specială pentru categoriile profesionale precum inginerie mecanică, metalurgie, administrație și atelier. Aceasta conține echiparea de bază, conform DIN 13157, completată de materiale specifice profesiei, precum soluție de clătire a ochilor în caz de urgență, mască de ventilație, spray de răcire sau pungă pentru transportul membrelor amputate accidental. La cerere, vă putem oferi și truse de prim ajutor pentru alte categorii profesionale. Pur și simplu contactați-ne.

Ce trebuie avut în vedere la transportul persoanelor rănite?

Conform art. 24 alin. 3 din BGV A1, după un accident în cadrul societății, persoana rănită trebuie transportată cu atenție și în cunoștință de cauză, pentru îngrijiri medicale suplimentare. Acest lucru se petrece cu așa-numite mijloace de transport de salvare. Printre acestea se numără clasica targă. La locurile de muncă cu clădiri pe suprafețe extinse, tărgile trebuie să fie amplasate în mai multe locuri ușor accesibile.

Situația este diferită în sectoare profesionale în care se lucrează în condiții speciale, de exemplu în industria minieră sau la operațiunile de salvare de la înălțime. Din cauza condițiilor din teren, o targă convențională nu poate fi utilizată în aceste cazuri, având în vedere constrângerile de spațiu. Sunt recomandate tărgile tip lopată, tărgile tip coș sau alte mijloace de transport.

Fiecare companie trebuie să pună la dispoziție o sală de urgență?

În funcție de mărimea întreprinderii, respectiv nivelul de risc, trebuie amenajată o sală de urgență în cadrul companiei, conform art. 25, alin. 4 BGV A1. O astfel de sală de prim ajutor trebuie să susțină în primul rând eficiența acordării primului ajutor, prin izolarea persoanei rănite și a salvatorilor ei și protejarea lor de influențe perturbatoare. În conformitate cu Ordonanța privind locurile de muncă (ArbStättV), normele de lucru (ASR) și prevederile Legii privind protecția maternității, în sala de urgență trebuie amplasate paturi corespunzătoare.

Apropo: echipamentele de prim ajutor trebuie marcate, astfel încât să poată fi găsite rapid în caz de urgență. Citiți în ghidul nostru despre distanțe de vizibilitate care sunt cerințele care se aplică în cazul acestor marcaje.

Există și alte ustensile folosite pentru primul ajutor?

În cazul anumitor accidente, precum un incendiu sau o arsură chimică cu o soluție alcalină, sunt necesare echipamente de urgență suplimentare. Acestea includ, de exemplu, dușuri de corp, sticle pentru irigarea ochilor, plase de salvare sau echipamente de tăiere. În această categorie se încadrează și stingătoarele.

În ghidul nostru de produse referitor la sticle pentru irigarea ochilor aflați mai multe informații despre utilizarea lor în mod corect la acordarea primului ajutor.

Categoriile noastre de top din acest ghid